Filter

Price
DKK 0 DKK 0
Filter

Lysterapi

Lysterapilamper hjælper på humøret og din sindstilstand i de mørke vintermåneder. Levering indenfor få dage.

Ofte stillede spørgsmål til lysterapi
Hvad er lysterapi godt for?
Lysterapi kan hjælpe på humøret og kan mindske symptomer på vinterdepression.

Lysterapi er godt hvis man ønsker en friskere start på dagen.
Det kan ofte være hårdt at finde energien om morgenen, og der kan lysterapi hjælpe med at få en mere positiv start på dagen. 

Derudover kan det også bruges i løbet af dagen til at give et boost.
Hvornår skal jeg bruge mit lysterapi?
Det anbefales af eksperter at man bruger den om morgenen. 
Ved at bruge den om morgenen får man et boost til at klare sig igennem morgenstunden og de mørke timer.

I løbet af dagen kan den også bruges til at give et boost hvis man føler sig træt. 

Hvis man bruger den om aftenen skal man være opmærksom på at man risikere at man er vågen hele natten.
Hvor langt skal jeg sidde fra lysterapi lampen?
Det anbefales at man har en afstand på ca. 50 cm fra lampen for at opnå det bedste resultat. 
Hvor længe skal jeg bruge mit lysterapi?
Det afhænger af personen og af lyset. 
En lampe på 10.000 lux skal man oftest sidde foran lampen i 30 minutter hver morgen i 2 uger. 

Et godt råd er at hvis man lige er begyndt at bruge lysterapi at man stille og roligt bygger op til at kunne klare 30 minutter på én gang.
Hvor mange lux for lysterapi?
Vi anbefaler minimum 10.000 lux til lysterapi. 
10.000 lux svarer til lyset ved solopgang.