Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

MrPerfect.dk
v/ BMD Trading Denmark Aps
Cvr: 36025050
Cvr adresse: Vestersig 90, 6052 Viuf.
Lager og forsendelsesadresse: Tændervej 24, 6230 Rødekro.
Mail: shop@mrperfect.dk
Telefon: 71999937

Generelt

Vi sælger til private, virksomheder og offentlige institutioner.
Alle varepriser er inklusiv moms.
Vi er en Dansk virksomhed med eget lager i Danmark - dette sikre dig hurtig levering og nem ombytning.

Vi er blandt de førende inden for LED og har nok Danmarks breddeste udvalg.

Mrperfect.dk er medlem af Webshop Mærket, som er din garanti for en sikker handel:

Webshop mærket



Betaling

Det er muligt at betale med følgende betalingsformer: Dankort, Visa, Mastercard, American Express, EAN, Paypal og bankoverførsel.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Ved bankoverførsel, check el. lign. er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. 

 
Forsendelse / levering

Lagervarer afsendes samme dag, ved bestilling inden kl. 15.30.
Varer der er udsolgt, leveres normalt inden for 1-2 uger. Forventet leveringsdato fremgår af varebeskrivelsen.

Al brev-/pakkelevering af varer med vægt under 50 kg. foregår med Post Danmark.
Ordre over 50 kg leveres med DSV eller Post Danmark.


Priser for forsendelse:

Der er gratis forsendelse uden omdeling og til erhverv ved køb over 500 kr.

Forsikret pakke med omdeling 100 - 500 g.

DKK 42,00

Forsikret pakke uden omdeling

DKK 40,00

Forsikret pakke med omdeling over 500 g.

DKK 49,00

Estimeret: Forsikret pakke EU

DKK 100,00

Estimeret: Forsikret pakke (Udland)

DKK 250,00

Det er ikke muligt at afhente varerne.


Fortrydelsesret:

Du har som forbruger 21 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 21 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Du skal inden 21 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til shop@mrperfect.dk / 71999937 eller ved at sende ordren retur med vedlagt standard formular: Fortrydelsesret - i det tilfælde behøver du ikke kontakte os forud. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 21 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. 

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. 

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post.


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 
Hvis du har betalt med betalingskort eller Paypal returneres pengene tilbage til betalingskortet / Paypal kontoen.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

MrPerfect
v/BMD Trading
Tøndervej 24
6230 Rødekro

Vi beder dig vedlægge en kopi af fakturaen, samt et brev hvori du fortæller at du ønsker at returnere varen.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.


Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger,har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Vi gør opmærksom på, at LED-produkter der bliver forbundet til en lys- eller bevægelsessensor, kan beskadige den indbyggende LED-driver i LED-produktet.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

For salg til erhverv ydes som udgangspunkt kun 12 måneders reklamationsret.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Som udgangspunkt skal de rekvirere en returlabel fra vores support, ved reklamation. Husk altid at kontakte vores support forud for afsendelse.

Varen sendes til:

MrPerfect
v/BMD Trading
Tøndervej 24
6230 Rødekro

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Før du returnerer produktet så kontakt os på shop@MrPerfect.dk / 71999937, så vi sammen kan prøve at løse problemet. Husk at oplyse dit ordrenummer.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Synlige fragtskader:

Hvis du modtager en vare, og emballagen bærer tegn på skade, opfordrer vi til at du åbner pakken sammen med fragtmanden eller postbuddet. Kan de ikke vente på dig, bør du på fragtkvitteringen notere, at du modtager pakken MED FORBEHOLD.  

Hvis du åbner pakken sammen med fragtmanden eller postbuddet, og konstaterer at varen er i stykker, bør du nægte modtagelse af varen. Du bør tage kontakt til os hurtigst muligt. Send billeder af skaden på både transportkassen og produktet til shop@MrPerfect.dk.

Hvis du først opdager en fragtskade efter emballagen er blevet åbnet, opfordrer vi til at du med det samme tager kontakt til os. Send billeder af produktet til shop@MrPerfect.dk. Husk at gemme emballagen, da den er vigtig i vores behandling af sagen.

Skjulte fragtskader:

Hvis varens emballage så fin ud ved leveringen, men varen alligevel var i stykker, opfordrer dig til at tage kontakt til os med det samme.

For kunder bosat uden for Danmark:

Pr. 15 Februar 2016 er er oprettet følgende klagemulighed:

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, 
Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, www.forbrug.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse shop@mrperfect.dk.


Senest opdateret 7/3 2017